تحرکات آمریکایی مشکوک در مرز‌های عراق و سوریه

تحرکات آمریکایی مشکوک در مرز‌های عراق و سوریه

یک نماینده پارلمان عراق از وجود تحرکات آمریکایی مشکوک در مرز‌های عراق با سوریه خبر داد.

به نقل از خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، مختار الموسوی، نماینده استان نینوا در پارلمان عراق از وجود تحرکات مشکوک آمریکایی- ترکیه‌ای در مرز‌های عراق و سوریه خبر داد و گفت: داده‌هایی اطلاعاتی که در دست است، نشان از وجود طرحی آمریکایی در نزدیکی مرز‌های سوریه دارد.

موسوی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: نوعی تحرکات آمریکایی مشکوک برای تسلط بر بخش‌هایی از مرز‌های متعلق به عراق و سوریه وجود دارد. این در حالی است که نیرو‌های ترکیه‌ای تلاش دارند تا بر مناطق سنجار و البعاج مسلط شوند.

این نماینده عراقی در ادامه با بیان اینکه واشنگتن پایگاه‌های زیادی در داخل خاک عراق تأسیس نکرده تا بخواهد از آن‌ها خارج شود، گفت: آمریکا و ترکیه تلاش دارند تا بر برخی از مناطق نزدیک مرز‌های عراق و سوریه مسلط شوند و از این راه، نیرو‌های نظامی خود را در آن‌ها مستقر کنند.

پیشتر نیز روسیه و سوریه آمریکا را متهم کرده بودند که تجهیزات جنگی را برای تروریست‌ها در چارچوب کمک‌های بشردوستانه ارسال می‌کند. آن‌ها اعلام کرده بودند واشنگتن اقدام به جاسازی کردن تجهیزات جنگی برای تروریست‌ها در میان کمک‌های بشردوستانه کذایی جهت ارسال به اردوگاه «الرکبان» واقع در مرز سوریه و عراق کرده است.

همچنین پیشترمقامات آمریکا اذعان کرده بودند طی ۹ سال جنگ در سوریه حدود یازده میلیارد دلار به گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه کمک کرد‌ه اند.

بر این اساس، سفارت آمریکا چندی پیش در سوریه به نقل از جیمس جیفری، فرستاده آمریکا در سوریه اعلام کرده بود: وزارت امور خارجه آمریکا، در آخرین مرحله ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در اختیار گروه‌های مخالف دولت قانونی سوریه قرارداده است.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: تحرکات آمریکایی مشکوک مرز‌های عراق سوریه نماینده پارلمان عراقواشنگتن پایگاه‌های زیادی داخل خاک عراق تأسیس
[ یک شنبه 24 فروردين 1399 ] [ 23:29 ] [ فاتح ]
[ ]